تقدیر از ۱۳ اثر برگزیده خوشنویسی در جشنواره غدیر قزوین – خبرگزاری ساینس بلاگ | اخبار ایران و جهان

تقدیر از ۱۳ اثر برگزیده خوشنویسی در جشنواره غدیر قزوین - خبرگزاری ساینس بلاگ | اخبار ایران و جهان

احمد پیله‌چی در حاشیه برگزاری جشنواره خوشنویسی در گفت‌وگو با خبرنگار مخر، اظهار کرد: پنجمین جشنواره خوش‌نویسی غدیر استان قزوین در حال برگزاری است و خدا را شاکرم که به‌عنوان دبیر جشنواره مشغول فعالیت هستم.

دبیر پنجمین جشنواره خوشنویسی غدیر بیان کرد: این جشنواره به همت بنیاد غدیر استان قزوین، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین، حوزه هنری استان قزوین و انجمن خوش‌نویسان در حال برگزاری بوده و خوش‌نویسان قزوینی به بهانه ذکر علی (ع) دور هم جمع شدند که به نیت اظهار ارادت و تعظیم شاعر الهی در این راه قدم و قلم بزنند و به عشق مولا کلماتی را در وصف ایشان، عبارات ایشان و همین‌طور از گفتار بزرگان در رابطه با ایشان بنویسند.

وی ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره جلسات متعددی و کمیته‌هایی تشکیل و تقسیم مسئولیت شد که طبق تصمیمات بنا شد که نمایشگاه توسط انجمن خوشنویسان قزوین اطلاع‌رسانی، جمع‌آوری و تشکیل شود و حوزه هنری استان قزوین نیز در این میان همراهی چشمداشتی داشت.

این خوش‌نویس قزوینی گفت: میزبانی این جشنواره به عهده شهرداری قزوین و با همت بنیاد غدیر استان قزوین این همایش به‌صورت نمایشگاه و مشق حضوری یک‌روزه در حال برگزاری است که این نمایشگاه در روز عید غدیر به همت دوستان و به یاری مولا علی (ع) افتتاح شد و نزدیک به ۸۰ اثر در نگارخانه بانو فرهنگسرای هشت‌بهشت به نمایش درآمد.

وی تصریح کرد: امروزه که روز مباهله، روز ولایت و روز حقانیت دین مبین اسلام است مشق بداهه و حضوری نویسی را در حال برگزاری بوده د پس از آن آثار داوری می‌شوند.

پیله چی با تأکید بر اینکه ۱۳ اثر برگزیده تقدیر می‌شود مطرح کرد: اختتامیه این مراسم با سخنرانی استاد ایرج نعیمانی و تقدیر از برگزیدگان همراه خواهد بود.

وی در پایان گفت: همچنین آثار برگزیده سال گذشته نیز به‌صورت نمادین رونمایی و در نهایت در مسیر چاپ قرار خواهند گرفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تقدیر از ۱۳ اثر برگزیده خوشنویسی در جشنواره غدیر قزوین – خبرگزاری ساینس بلاگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تقدیر از ۱۳ اثر برگزیده خوشنویسی در جشنواره غدیر قزوین – خبرگزاری ساینس بلاگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.