تعداد زایران ایرانی در عربستان چند نفر است؟

تعداد زایران ایرانی در عربستان چند نفر است؟

به گزارش ساینس بلاگ، با نزدیک شدن پایان اعزام زایران ایرانی به عربستان، شمار ایرانی ها در دو شهر مدینه و مکه به 62 هزار و 99 نفر رسید. انتقال زایران ایرانی به این کشور تا 21 خرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش ساینس بلاگ، نخستین پرواز زایران ایران به عربستان از بامداد 24 اردیبهشت ماه به مقصد مدینه انجام شد و بنابر آخرین اعلام سازمان حج و زیارت و در صورتی که تاخیری در برنامه اعزام ها پیش نیاید، عملیات انتقال زایران به عربستان تا 21 خردادماه ادامه خواهد داشت.

تا کنون بیش از 72 درصد از 87 هزار و 550 زایر ایرانی که امسال به حج می روند، به عربستان رسیده اند. از جمع 62 هزار و 99 نفر زایر ایرانی، تا پایان وقت 13 خرداد ماه 307 کاروان به مدینه وارد شدند که در حال حاضر حدود 10 هزار و 449 نفر آنها در مدینه حضور دارند.

کاروان های زایرانی را که نخست در این شهر می مانند، «مدینه قبل» می نامند. مدت زمان اقامت در مدینه برای زایران ایرانی حدود 5 روز است. انتقال زایران از مدینه به مکه با قطار سریع السیر انجام می شود که مدت زمان سفر بین این دو شهر را از حدود هشت ساعت به حدود دو ساعت رسانده است.

از جمع ایرانی هایی که برای حج به عربستان آمده اند در حال حاضر حدود 51 هزار و 650 زایر در مکه حضور دارند.

تاکنون 185 پرواز به فرودگاه مدینه و 90 پرواز به فرودگاه جده انجام شده و پیش بینی شده است پروازها تا 21 خردادماه ادامه داشته باشد. به تقویم عربستان، مناسک حج از 25 خردادماه آغاز می شود و تا آن زمان، زایران باید به مکه رسیده باشند. سازمان حج و زیارت روند پروازها را تا کنون خوب ارزیابی کرده و گفته که مشکل خاصی وجود نداشته است.

233233

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تعداد زایران ایرانی در عربستان چند نفر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تعداد زایران ایرانی در عربستان چند نفر است؟"، کلیک کنید.