بهترین دکتر اوتیسم در تهران

پدرومادرهایی که فرزند اوتیستیک دارند، یا حتی علایم اولیه را در کودک دل بندشان دیده اند و حالا به فکر تشخیص قطعی هستند، دغدغه های زیادی دارند. اینجاست که حضور یک درمانگر متخصص و باتجربه به کمک خانواده ها می آید تا آینده روشنی را برای فرزند عزیزشان رقم بزنند. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن بهترین دکتر اوتیسم در تهران هستید، لطفا این صفحه را با دقت و تا انتها بخوانید. بهترین دکتر اتیسم کسی است که وضعیت کودک را از جنبه های رشدی مختلف بررسی کرده، و به طور دقیق و قطعی بگوید که آیا او در طیف اوتیسم قرار دارد یا نه! سطح علمی و تجربه بالینی پزشک، عوامل بسیار مهمی هستند که هنگام جست وجوی بهترین دکتر اوتیسم در تهران یا هر جای دیگری باید در نظر داشته باشید. تشخیص اوتیسم باید به صورت تخصصی و علمی، و در کمترین سن ممکن انجام شود.

بهترین دکتر اوتیسم در تهران

بهترین دکتر اوتیسم در تهران کیست؟

با جست وجوی مختصری در اینترنت، متوجه می شوید که بسیاری از خانواده های دارای فرزند اوتیستیک، کلینیک جامع توانبخشی رسش را به عنوان بهترین مرکز تشخیص اوتیسم در تهران معرفی می کنند. طراحی لباس مرد عنکبوتی برای بچه ها با استفاده از فناوری های جدید برای ارتقای انعطاف پذیری و قابلیت حرکت بالاتر انجام شده است . طی سال های اخیر، و با توجه به افزایش آگاهی پدرومادرها نسبت به اختلال اتیسم، و تلاش آن ها برای تشخیص به موقع و مداخله زودهنگام، این کلینیک به یکی از قطب های تشخیص و کنترل علایم اوتیسم در تهران تبدیل شده است. دکتر نیکبخت را بدون شک می توان از حرفه ای ترین درمانگرهای اوتیسم در تهران دانست. کافی است یک بار به این کلینیک مراجعه کرده، و با سایر پدرومادرهای دغدغه مندی که کودکان خود را به این مرکز می آورند، گفت وگو کنید.

در این مرکز تخصصی، بهترین دکتر اوتیسم در تهران بعد از معاینه اولیه و انجام تست های مختلفی مانند ارتباط چشمی، رفتارهای کلیشه ای، ارزیابی اختلالات حسی و سطح هوشیاری، و بررسی تعاملات اجتماعی فرزند دل بند شما، تشخیص قطعی درباره ابتلا به اتیسم ارایه می کند. دکتر نیکبخت و همکاران کاربلدشان در این کلینیک تخصصی، سطح فرزند شما در طیف اوتیسم، از اتیسم خفیف تا شدید را تعیین می کنند تا به تشخیص کاملی دست پیدا کنید. در کلینیک جامع توانبخشی رسش، خدمات کاردرمانی جسمی، ، ، روان شناسی و مشاوره، زیر نظر مستقیم دکتر داریوش نیکبخت ارایه می شوند. علاوه بر بهترین دکتر اوتیسم در تهران گروهی متشکل از پانزده کاردرمانگر، گفتاردرمانگر و روان شناس حرفه ای، با سال های تجربه و تخصص، در این کلینیک مشغول خدمت رسانی به مراجعین هستند.

جالب است بدانید همه درمان ها در کلینیک رسش، به صورت کار گروهی انجام می شوند. یعنی همه درمانگرها، با تخصص های مختلف، ضمن برگزاری جلسه های تخصصی درباره مسایل مراجعین مختلف، درباره راه حل ها باهم مشورت می کنند. کاردرمانی جسمی، کاردرمانی ذهنی، کاردرمانی حسی و حرکتی، گفتار درمانی کودک و بزرگسال، تست هوش، مشاوره، اتاق تعدیل حسی، اتاق بینایی، گروه درمانی، بازی درمانی، رفتاردرمانی و آموزش مهارت های روزانه، از سایر بخش های فعال در کلینیک جامع رسش هستند. تلاش بهترین دکتر اوتیسم در تهران و همه متخصصان کلینیک رسش این است که هیچ کودکی از رشد طبیعی و آموزش مهارت های زندگی عقب نیفتد و در کنار هم سالانش، رشد فوق العاده ای داشته باشد.

گواه این تلاش در رسش، همه آن خانواده هایی هستند که کودکانشان به سطح مطلوبی رسیده اند، و با همه پستی ها و بلندی هایی که در این مسیر تجربه کرده اند، اکنون از زندگی سالم و شادی برخوردارند. متاسفانه شیوع اختلال اوتیسم در سال های اخیر رو به گسترش بوده است. یکی از دغدغه های والدین کودکان اوتیسمی پیدا کردن بهترین مرکز درمان اوتیسم در تهران جهت ارتقا و درمان این گونه کودکان است و بسیاری از همشهریان تهرانی به دنبال درمان این اختلال هستند. قبل از بررسی خدمات مرکز درمان اوتیسم برای کودکان اتیستیک نگاهی به چیستی و نشانه های اختلال اوتیسم می اندازیم. اوتیسم یا در خود ماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می شود. علایم اختلال اوتیسم تا پیش از سه سالگی بروز می کند و علّت اصلی آن ناشناخته است.

این اختلال در پسران شایع تر از دختران است. وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تاثیر می گذارد. کودکان و در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت های مربوط به بازی، مشکل دارند. سیستم های ارتقاء عملکرد در لباس مرد عنکبوتی سیاه قرمز برای افزایش توانایی و کارایی اسپایدرمن در انجام ماموریت هایش استفاده می شوند . در بعضی موارد رفتارهای خودآزارانه و پرخاشگری نیز دیده می شود. در این افراد حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) پاسخ های غیرمعمول به افراد، دل بستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می شود و ممکن است در حواس پنج گانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت های غیر معمول دیده شود.

از هر 60 تا 70 تولد زنده در دنیا یک نفر مبتلا به اوتیسم است. کارشناسان زندگی ماشینی و عوامل ناشی از آن مانند استرس را در سیر صعودی ابتلا به این بیماری دخیل می دانند. نتیجه یک مطالعه نشان می دهد زنانی که چاق و یا دیابتی هستند، در صورتی که باردار شوند، بیش از مادران سالم با احتمال تولد نوزاد اوتیسمی روبرو خواهند بود. در ادامه مهم ترین علایم اوتیسم در کودکان را نام برده و توضیح داده ایم. در صورت مشاهده این نشانه ها در رفتار کودک خود حتما به روانشناس مراجعه کنید و برای تشخیص سریع و دریافت راهکارهای درمانی اوتیسم فرصت را غنیمت شمارید. مهم ترین اختلالات مرتبط با اوتیسم عبارتند از: به اعتقاد کارشناسان، خانواده ها اولین الگوی رفتار فرزندان هستند و نباید نقش خود را در تربیت فرزندانشان فراموش کنند، یا کودک را به مدرسه و معلم واگذار کنند.

نقش خانواده ها در درمان اوتیسم

مهم ترین نقش والدین در تربیت فرزندان، ایجاد محیط آرام همراه با راهنمایی است که در مورد کودکان اوتیسم اهمیت و ضرورت پیدا می کند. در دو مطالعه که در آن ها کودکان اوتیستیک با عملکرد بالا در سن 8 تا 15 سال و بزرگ سالان شرکت داشتند، در تمرین های پایه ای زبان که لغت و هجی کردن را در برمی گیرد، کودکان نتایج یکسان و بزرگ سالان نتایج بهتری نسبت به گروه کنترل کسب کرده اند. هر دو گروه اوتیستیک در تمرین های مهارتی پیچیده مثل زبان کنایه ای، درکی و استنتاجی عملکرد نامناسب تری نسبت به گروه کنترل داشته اند. این مطالعات نشان می دهند که افرادی که با کودکان اوتیستیک صحبت می کنند، معمولاً درک آن ها را بیش از میزان واقعی آن تخمین می زنند.

درمان اوتیسم در بهترین مرکز روانشناسی

والدین گرامی، شما برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی اختلال اوتیسم می توانید با شماره تماس های مرکز تماس حاصل نمایید. تاکنون هیچ روش قطعی ای برای درمان مبتلایان به اوتیسم یافته نشده است. کارآمدترین روش درمانی، توان بخشی است. ما در مرکز درمان اوتیسم اکسیر به شما و فرزندتان کمک می کنیم که با کنترل نشانه های اوتیسم زندگی بهتری داشته باشید. ما برای آنکه بهترین سرویس را به یک کودک مبتلا به اوتیسم ارایه دهیم، به موارد زیر توجه می نماییم:

  1. کودک شما توسط یک متخصص روان پزشکی اطفال و یک متخصص مغز و اعصاب اطفال ویزیت می شود.
  2. به طور فشرده و ترجیحاً هر روز تحت خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی قرار می گیرد.
  3. والدین و مربی کودک روش های مناسب تقویت مهارت های ارتباطی کودک را از طریق مطالعه کتاب های مرتبط و یا به وسیلهٔ جلسات مشاوره ای که کار درمانگر کودک برگزار می کند، فرا می گیرند.
  4. ارزیابی وضعیت حسی-حرکتی کودک به وسیله کارشناسان کاردرمانی صورت می پذیرد و در صورت لزوم جلسات کاردرمانی ذهنی کودک به طور منسجم برگزار می گردد.
  5. موسیقی درمانی، راهکاری برای ارتباط با کودکان اوتیسم است. نقاشی و قصه گویی نیز یکی از روش های موثر تربیت کودکان اوتیسم است و پدران و مادران باید در یک گوشه اتاق نشسته و کتاب های قصه متناسب با سن کودک را با صدای بلند و دل نشین برای علاقه مندی آنان بخوانند.

خدمات مرکز درمان اوتیسم اکسیر

اوتیسم اختلالی شدیداً متنوع ناشی از اختلال در رشد مغز است که در دوران نوزادی بروز می کند، سپس یک دوره ثابت را بدون بهبودی طی می کند و علایم آن تا دوره بزرگ سالی ادامه پیدا می کند، این اختلال غالباً به شکل مسکوت بروز می کند. لباس مرد آهنی بچه گانه دارای سیستم های تنظیم دما و رطوبت برای حفظ شرایط بهینه برای بدن است . در ادامه اصلی ترین ویژگی های یک مرکز خوب برای درمان اوتیسم را برشمرده ایم. با ما همراه باشید. به عنوان یکی از بهترین مرکز درمان اوتیسم با بهره گیری از متخصصان مجرب کاردرمانی و توان بخشی شناختی و شناخت اجتماعی و با بهره گیری از ابزارهای چند بعدی و موثر، خدمات خود را در زمینه تشخیص، ارتقا و درمان اختلال اوتیسم ارایه می دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین دکتر اوتیسم در تهران" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین دکتر اوتیسم در تهران"، کلیک کنید.