بازدید معاون وزیر صمت از مجتمع پترو صنعت گامرون بندرعباس

بازدید معاون وزیر صمت از مجتمع پترو صنعت گامرون بندرعباس

صبح ساحل نوشت: فرشاد مقیمی در دومین روز از سفر رییس جمهوری و آغاز دهه فجر، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز بیش از 4 هزار و 10 واحد صنعتی را توانستیم مجدد به چرخه تولید برگردانیم که حدود 70هزار نفر اشتغال را برای صنعت کشور به ارمغان آورده است.

وی بیان داشت: برنامه حوزه احیای واحدها تا پایان کار دولت حدود 3600 واحد صنعتی دیگر شناسایی شدند و در مرحله اقدام و عمل قرار دارند که انشاالله در روزهای آینده اطلاعاتش منتشر می شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: در سال 1402 هم با توجه به مجموعه اقداماتی که انجام شده، ما توانستیم واحدهای متعددی را احیا کنیم و در دهه مبارک فجر امسال بیش از 86 تعداد از این واحدها به بهره برداری می رسند و در مجموع در کل کشور تا امروز، بیش از یک هزار و 100 واحد احیا شده است.

معاون وزیر صمت گفت: در طرح هایی که امروز در استان هرمزگان حضور داشتیم خوشبختانه طرح هایی در بحث مربوط به زنجیره فولاد کم کربن و پرکربن و بدون کربن یکی از انتظاراتی هست که کشور در زنجیره تولید در حوزه فولاد دارد کلنگ زنی شد و حداکثر تا دوسال آینده شاهد بهره برداری در استان هرمزگان خواهیم بود.

مقیمی اظهار داشت: همچنین در مجموعه ای که حضور پیدا کردیم بحث مربوط به تکمیل زنجیره های حوزه صنعت شیمیایی است که توانستیم با کلنگ زنی که اتفاق افتاد تا دوسال آینده با حدود 100 میلیون دلار سرمایه گذاری و اشتغال بیش از 400 نفر برای صنعت کشور به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه این طرح، امروز محصولات این طرح را در قالب مواد اولیه مورد نیاز برای واردات در کشور وارد می کنیم و با اجرای این طرح نه تنها از واردات این محصول بی نیاز خواهیم شد بلکه حدود 50درصد از تولیدات این واحدهای صنعتی می تواند در قالب صادرات به کشورها صادر شود.

معاون وزیر صمت عنوان کرد: مواد اولیه با 250 دلار را می گیریم و با اجرای این طرح تبدیل به هزار دلار میکنیم که قابلیت صادرات هم دارد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازدید معاون وزیر صمت از مجتمع پترو صنعت گامرون بندرعباس" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازدید معاون وزیر صمت از مجتمع پترو صنعت گامرون بندرعباس"، کلیک کنید.