انسجام بخشی به مدیریت بحران کشور از سوی آیت الله رییسی

انسجام بخشی به مدیریت بحران کشور از سوی آیت الله رییسی

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شهید رییسی با تشکیل جلسه شورای عالی مدیریت بحران، وحدت را در مدیریت بحران کشور به ارمغان آورد.

حسین ظفری در گفت وگو با ساینس بلاگ وی درباره اقدامات شهید رییسی در حوزه مدیریت بحران گفت: قانون مدیریت بحران در سال 1397 به تصویب مجلس رسید اما تا اولین جلسه شورای عالی مدیریت بحران کشور هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است. این بخش. در سال 1400 با حضور وزرای مربوطه و به امامت آیت الله رییسی تاسیس شد.

وی افزود: در این جلسه سند آمادگی و واکنش، سند بازسازی و بازسازی، سند ملی مدیریت بحران و سند پیشگیری از خطرات به تصویب رسید. همچنین 29 سند دیگر که طبق این قانون باید به تصویب این شورا می رسید. قانون ساخته شده است

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در این جلسه تمامی وزرا و مسیولان مربوطه از جمله وزیر بهداشت، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر مسکن شرکت داشتند. وزیر برق، رییس سازمان بسیج مستضعفین و برخی دیگر از مسیولان به رهبری شهید رییسی نیز حضور داشتند. خوشبختانه تمامی مصوباتی که باید اطلاع رسانی شود. در این جلسه همچنین در خصوص تمامی نیازهای مدیریت بحران اطلاعاتی ارایه شد.

وی افزود: قوانین و مدارک فرعی مدیریت بحران نیز تصویب و به روز شد و سازوکار هماهنگ مدیریت بحران ارایه شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به شخصیت عمومی شهید رییسی گفت: در بسیاری از بحران ها مانند زلزله و سیل در سیستان و بلوچستان شاهد بودیم که ایشان در خدمت به مردم پیشتاز بودند. حضور ایشان در بحران ها، نهادهای ذیربط را وادار می کند که مسیولیت های خود را با جدیت انجام دهند. همچنین گروه های جهادی و مردمی انگیزه بیشتری برای مشارکت و کمک پیدا کنند.

ظریفی بیان کرد: زیرا بحران ها و بلایای طبیعی در مناطق محروم رخ می دهد. حضور او در این مناطق روحیه مردم آسیب دیده را به همراه داشت. این انگیزه باعث ایجاد نوعی هماهنگی در تمامی فعالیت های مدیریت بحران و در واقع بهبود چرخه خدمات می شود.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انسجام بخشی به مدیریت بحران کشور از سوی آیت الله رییسی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انسجام بخشی به مدیریت بحران کشور از سوی آیت الله رییسی"، کلیک کنید.