افزایش ۴۰ درصدی سطح زیر کشت برنج در شهرستان سرباز – خبرگزاری ساینس بلاگ | اخبار ایران و جهان

افزایش ۴۰ درصدی سطح زیر کشت برنج در شهرستان سرباز - خبرگزاری ساینس بلاگ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری ساینس بلاگ، احمد زراعتی گفت: در پی بارش‌های ابتدای امسال که منجر به پرآب شدن قنوات، چشمه سارها و کاریزهای موجود منطقه و رونق کشاورزی شهرستان شد، به همت کشاورزان سطح زیر کاشت برنج در شهرستان به ۶۴۰ هکتار ارتقا یافت.

وی ادامه داد: این میزان سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: بیشترین ارقام تجاری برنجی که در این شهرستان کشت می‌شود شامل ارقام ندا، نعمت، شیرودی و ارقام محلی نظیر کزوری و باسَمتی هستند.

زراعتی تصریح کرد: خزانه گیری برنج در شهرستان سرباز از اواخر فروردین ماه آغاز و انتقال نشا به زمین اصلی از نیمه دوم خردادماه و اوایل تیر ماه انجام می‌شود.

وی زمان برداشت برنج را نیمه دوم شهریور ماه و اوایل ساینس بلاگ ماه اعلام و پیش بینی کرد قریب به هزار و ۹۲۰ تن شلتوک از شالیزارهای سرباز برداشت شود.

شایان ذکر است یکی از سنت‌های دیرین شالیکاران سرباز مدد است که کشاورزان به صورت دسته جمعی در کشت اراضی همکاری کرده و با خواندن سرودهای محلی موسوم به چوگان با مضمون همکاری و تعاون در این امر مشارکت می‌کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش ۴۰ درصدی سطح زیر کشت برنج در شهرستان سرباز – خبرگزاری ساینس بلاگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش ۴۰ درصدی سطح زیر کشت برنج در شهرستان سرباز – خبرگزاری ساینس بلاگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.