افزایش جریمه های تخلفات رانندگی برای کسانی است که جان دیگران را به خطر می اندازند

افزایش جریمه های تخلفات رانندگی برای کسانی است که جان دیگران را به خطر می اندازند

فرمانده پلیس راه گفت: افزایش جریمه ها (تخلفات راهنمایی و رانندگی) برای جلوگیری از رفتار خطرناک کسانی است که می خواهند با رانندگی خطرناک جان دیگران را به خطر بیندازند چرا که افزایش جریمه ها مشکل خاصی برای آن افراد ندارد قانون. ”

به گزارش ساینس بلاگ، تیمور حسینی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در دیدار با حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان رییس پلیس راهور در مرکز کنترل و اطلاعات پلیس راهنمایی و رانندگی فراهان گفت: قسمت های مختلفی وجود دارد. راه ها در ماموریت های ویژه و مهم ترین و حساس ترین ماموریت پلیس راه طرح نوروزی است، نوروز نیز فرصت مناسبی برای به روز رسانی شرایط پلیس راه برای جمع آوری سرمایه های اجتماعی است.

وی افزود: شرایط عید نوروز به گونه ای است که مردم احساس خوبی نسبت به خود دارند و در خدمت سفر و خانواده هستند. امسال برای صحت دو منبع طبیعت و قرآن شرایط ویژه ای داریم و شکل سفر را دشوارتر کرده است چرا که در سال های گذشته ابتدا و انتهای سفر مشخص بود اما امسال با توجه به تعطیلات عید سعید فطر یک هفته به ماموریت پلیس راه اضافه شد و ازدحام بعد از عید نیز ادامه خواهد داشت.

سردار حسینی ادامه داد: پلیس راه با استفاده از تدابیر سال های گذشته برای تولید پیشرفته آنها را تقویت کرده و سعی در تقویت آنها داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به بزرگترین تهدیدات تصادفات رانندگی بیان کرد: بی احتیاطی و بی خوابی مهمترین عامل بروز حوادث رانندگی است که متاسفانه خستگی و بی خوابی از مقوله هایی است که توسط پلیس قابل کنترل نیست و این یک عامل فردی است.

وی گفت: افزایش جریمه ها (تخلفات راهنمایی و رانندگی) برای جلوگیری از رفتار خطرناک کسانی است که می خواهند با رانندگی خطرناک جان دیگران را به خطر بیندازند چرا که افزایش جریمه ها موضوع خاصی برای متخلفان نیست زیر پا. در خصوص برخی تخلفات مانند سرعت غیرمجاز، رانندگی غیرقانونی و رانندگی در حالت مستی مجازات سنگینی محسوب می شود که می تواند ترمزی برای جلوگیری از تخلفات باشد.

حسینی با بیان اینکه علت اصلی تصادفات ناشی از عوامل انسانی است، گفت: در سال 1403 قصد داشتیم با استفاده از دستگاه های هوشمند و استفاده از زور از برخورد چهره به چهره پلیس با مردم جلوگیری کنیم و سطح را 30 درصد کاهش دهیم. بخش خصوصی در این زمینه و نظارت بر سیستم تا 70 درصد.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش جریمه های تخلفات رانندگی برای کسانی است که جان دیگران را به خطر می اندازند" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش جریمه های تخلفات رانندگی برای کسانی است که جان دیگران را به خطر می اندازند"، کلیک کنید.