ارتفاعات گیلان سفیدپوش شد/ بارش شدید باران تا چهارشنبه

ارتفاعات گیلان سفیدپوش شد/ بارش شدید باران تا چهارشنبه
ساینس بلاگ:

سازمان هواشناسی تا پایان هفته جاری هشداری نارنجی صادر کرده است که طی چند روز آینده شاهد بارش شدید باران بارش برف و رعد و برق و کاهش دما تا 12 درجه خواهیم بود.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرده است که تا پایان روز چهارشنبه و تا پنجشنبه هفته جاری با تضعیف سامانه بارشی در برخی مناطق کاهش بارندگی و کاهش تدریجی ابر پیش بینی می شود نسبتا ساعت کاری پنج شنبه و جمعه است.

محمدرضا حق بین مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در جلسه ای اعلام کرد که از اواخر هفته گذشته تمهیدات لازم برای جلوگیری از حوادث ناشناس انجام شده و جلسات حضوری و وبینارها راه اندازی شده است. استانداران شهرداران و سایر مسئولان مرتبط و همه ابزارها در حال استفاده است.

به گفته مسئولان شب گذشته شاهد بارش شدید باران در برخی شهرها بودیم که بر اثر آن سطح آب رودخانه ها افزایش یافته و معابر شهرستان دچار آبگرفتگی شده است.

همچنین شب گذشته در مناطق مرتفع استان گیلان ریزش بهمن رخ داد که بر اثر آن آن مناطق سفید شد و هم اکنون برق قطع شد اما پیش بینی می شود در چند روز آینده بار دیگر شاهد بارش برف باشیم. ارتفاع بالای 1500 متر.

در 24 ساعت گذشته بیشترین بارندگی را به ترتیب در چاف با 54 میلی متر دهابانی 48 میلی متر و لاهیجان با 40.6 میلی متر شاهد بودیم.

به گفته فریبروز مرادی رئیس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان به دلیل بدی جوی پرسنل این اداره نیز در محورها حضور دارند تا مانعی در تردد مسافران در محورها وجود نداشته باشد. جاده ها

بر اساس اطلاعات اداره راه تمامی محورهای کوهستانی تالش اسلام و کرگانرود پوشیده از برف است و تردد خودروها در کوهستان های این شهرستان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مرادی با توجه به پیش بینی بارش برف در مناطق کوهستانی به رانندگان توصیه کرد: تجهیزات زمستانی و چرخ دار به همراه داشته باشند و با راهنمایی و رانندگی همکاری لازم را داشته باشند.

حق بیان رئیس سازمان مدیریت حوادث و بلایای طبیعی گیلان با بیان اینکه بر اثر بارندگی در شبانه روز گذشته خسارتی گزارش نشده است گفت: بر این اساس تعدادی قطره چکانده شده است. در سیاکول و فومن سیل آمد که این پل ها تا سطح آب رودخانه بسته شد و اکنون مشکلی وجود ندارد.

سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرده است که در این مدت احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها طغیان مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد بنابراین شهروندان و گردشگران از هر نوع پیاده روی در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند از توقف حرکت و چادر زدن. رودخانه ها و کانال ها در این دوره.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارتفاعات گیلان سفیدپوش شد/ بارش شدید باران تا چهارشنبه" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارتفاعات گیلان سفیدپوش شد/ بارش شدید باران تا چهارشنبه"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه