ادامه تخلیه مناطق سیل زده در روسیه؛ منفجر کردن برخی سدهای مصنوعی در قزاقستان برای کاهش سطح آب

مقامات محلی منطقه “اورنبورگ” روسیه پیش بینی کرده اند که پس از رودخانه های این منطقه به ویژه رودخانه طویل “اورال” امروز (جمعه) به اوج خود برسد.

به گزارش ساینس بلاگ، شبکه خبری «راشا تودی» به نقل از مسیولان کشوری از کاهش شدت سیلاب طی دو روز آینده خبر داد.

در روزهای گذشته سطح آب رودخانه اورال به طور بی سابقه ای افزایش یافته و حداقل 360 خانه و 900 جریب زمین در این منطقه را زیر آب برده است.

سلسله تخلیه ساکنان مناطق و روستاهای سیل زده شبانه روز ادامه داشت.

مقامات روسیه اعلام کردند که 12000 خانه در منطقه اورنبورگ در اثر سیل ویران شده است.

روزنامه گاردین نیز در گزارشی درباره وضعیت سیل در قزاقستان نوشت: مقامات محلی قزاقستان ساخت سدهای مصنوعی را برای کاهش سطح آب در مناطق سیل زده آغاز کرده اند.

ادامه تخلیه مناطق مستعد سیل در روسیه؛ ساخت سدهای مصنوعی برای کاهش سطح آب در قزاقستان

وزارت اورژانس قزاقستان امروز (جمعه) اعلام کرد که دستور تخلیه 100 هزار شهروند این کشور را به دلیل سیل بی سابقه صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، وزارت مدیریت بحران قزاقستان افزود: هشت استان از 17 استان این کشور همچنان در وضعیت بحرانی هستند.

سیل هزاران نفر را مجبور به ترک خانه های خود در قزاقستان، کوه های اورال روسیه و سیبری کرده است، زیرا رودخانه های بزرگی مانند اورال که از قزاقستان به خزر می گذرد، طغیان می کنند.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ادامه تخلیه مناطق سیل زده در روسیه؛ منفجر کردن برخی سدهای مصنوعی در قزاقستان برای کاهش سطح آب" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ادامه تخلیه مناطق سیل زده در روسیه؛ منفجر کردن برخی سدهای مصنوعی در قزاقستان برای کاهش سطح آب"، کلیک کنید.