آماده‌باش اورژانس برای راهپیمایی اربعین/ ایجاد اتاق سرما برای جلوگیری از گرمازدگی زائران

آماده‌باش اورژانس برای راهپیمایی اربعین/ ایجاد اتاق سرما برای جلوگیری از گرمازدگی زائران

دبیر کمیته سلامت اربعین سازمان اورژانس از آمادگی ۲۷ هزار نفری برای مراسم اربعین خبر داد.

علی شریفیان در گفت وگو با ساینس بلاگ حسینی با اشاره به تمهیدات اورژانس کشور در مراسم پیاده روی اربعین گفت: در ایام پیاده روی اربعین تردد زائران را از مبدأ به سمت مرزها مدنظر داریم به همین دلیل ۲۷ هزار نفر از کارکنان مدیریت اورژانس کشور در این ایام حضور دارند در نظر گرفتن 5500 آمبولانس در سراسر کشور مستقر هستند تا در صورت بروز هر گونه ناراحتی و بیماری به کمک زائران امام حسین (ع) بپردازند.

وی افزود: همچنین بیش از 450 دستگاه آمبولانس و آمبولانس در مرزها مستقر شده است. همچنین هشت فروند بالگرد و دو فروند هواپیمای اورژانس برای پشتیبانی آماده هستند.

دبیر کمیته سلامت اربعین سازمان اورژانس ادامه داد: سامانه های سیار سلامت مانند بیمارستان صحرایی، درمانگاه و آزمایشگاه سیار را در مرزها قرار داده ایم تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

شریفین با اشاره به گرما گفت: چون احتمال دارد برخی زائران دچار گرما شوند. با استفاده از پناهگاه تعدادی سردخانه در مسیرها ساخته ایم و از آنها برای خنک کردن افرادی که در معرض گرما هستند استفاده خواهیم کرد. همچنین سازه های بزرگ و ثابتی نیز در حاشیه ها ساخته شده است که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در مورد لابراتوارهای سیار افزود: وزارت صحت عامه در برخی نقاط کشور لابراتوارهای سیار ایجاد کرده است که با استفاده از کیت های آزمایش سریع می توان برخی از بیماری ها را تشخیص داد تا روند درمان درست انجام شود

دبیر کمیته پایش سلامت اربعین سازمان اورژانس کشور از شایع شدن برخی بیماری ها در این ایام می گوید. وی ادامه داد: وبا، بیماری های ویروسی و تنفسی، تب دنگی بیماری هایی است که این روزها به بیمار داده می شود و از سرایت آن به دیگران جلوگیری می شود.

پایان خبر ساینس بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آماده‌باش اورژانس برای راهپیمایی اربعین/ ایجاد اتاق سرما برای جلوگیری از گرمازدگی زائران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آماده‌باش اورژانس برای راهپیمایی اربعین/ ایجاد اتاق سرما برای جلوگیری از گرمازدگی زائران"، کلیک کنید.